Security


Beveiligd inloggen: aanvullende maatregelen
KAS BANK past een zo hoog mogelijke veiligheidsstandaard toe om ervoor te zorgen dat online financiële transacties veilig kunnen plaats vinden. Hier hebben wij een aantal aanvullende maatregelen opgesomd die u moet nemen om de integriteit van uw eigen netwerk en connectie op een zo hoog mogelijk veiligheidsniveau te krijgen. Wij onderscheiden drie aandachtsgebieden om internet bankieren op een verantwoordelijke manier uit te voeren:

  • uw computer
  • de internet verbinding met onze website
  • valideren van transacties.
Uw computer
Een juiste configuratie van uw PC speelt een integrale rol in het bereiken van een maximale beveiliging. Het is raadzaam zowel instellingen van uw PC als van software op een zeer frequente basis te controleren.

  • Zorg dat uw operating system up to date is. Heeft u de meest recente patches geinstalleerd? (Neem contact op met uw leverancier voor meer informatie.)
  • Is uw eventuele draadloze verbinding goed beveiligd?
  • Maak gebruik van een up-to-date web browser? Updates kunt u zonder kosten downloaden.
  • Is uw web browser correct geconfigureerd? Staat het security level op ‘normal’?
  • Heeft u een firewall geinstalleerd? Zorg dat deze geactiveerd en up to date is?
  • Heeft u anti-virus en spyware scanning software geinstalleerd? Zorg dat deze actief en up to date zijn?
Internetverbinding met onze website
Ons systeem voor internet bankieren loopt via een beveiligde https verbinding. Online fraudeurs zouden de beveiliging willen omzeilen door u naar een valse website te leiden. Het is daarom belangrijk te verifiëren dat de website die u benaderd authentiek is.

  • Begint het adres in uw browser met https:// ? Let hier op de 's' achter http.
  • Is het domein van de website die u bezoekt correct? Let op https://token.kasbank.com of https://smartcard.kasbank.com.
  • Wordt er een hangslot symbool getoond in uw browser en/of heeft u een groene balk in het adresveld? U kunt het certificaat controleren door te dubbelklikken op het hangslot symbool en/of op de groene balk.




  • Stel vast dat het certificaat van de KAS BANK website correct is?



  • Verloopt het login proces zoals u gewend bent? Ongebruikelijke (fout)meldingen of (fout)pagina's kunnen wijzen op onveiligheid.
  • Elke keer wanneer u inlogt zijn een User ID en pin of User ID, response en wachtwoord vereist:



Valideren van transacties
Voordat u een instructie valideert, dient u altijd het bedrag, de tegenpartij en overige instructiegegevens zorgvuldig te controleren op juistheid.

Kortom: 3x kloppen
Kortom: uw eigen PC, de verbinding, en de transactiegegevens moeten alledrie kloppen om veilig via internet te bankieren. Kijk ook op de speciale 3x kloppen website van de Nederlandse Vereniging van Banken.





Frauduleuze websites en e-mails

Loterij / spam e-mail of brief
Wanneer u een brief of e-mail ontvangt met de mededeling dat u de hoofdprijs in een gratis loterij of andere anonieme competitie heeft gewonnen, kunt u hier beter niet op ingaan. Zulke brieven en e-mails zijn frauduleus. Wanneer u antwoordt, zult u uiteindelijk gevraagd worden eerst te betalen voor de prijs uitgekeerd kan worden. In dit verband is de naam van onze bank in het buitenland misbruikt.

Investeringsvoorstel 
Wanneer u een brief of e-mail ontvangt van bijvoorbeeld Kasinvestmentbank (Kas Investment Bank), Kasbk of Kasloans, met de mededeling dat men in uw bedrijf wil investeren en leningen ter beschikking wil stellen, kunt u dit het beste negeren. Zulke correspondentie is frauduleus. In dit verband is de naam van onze bank in het buitenland misbruikt. KAS BANK verstrekt geen investeringskredieten. Uiteindelijk worden benaderde partijen gevraagd vooraf bedragen te betalen voor het inrichten van rekeningen, juridische documenten en dergelijke. Het is ongebruikelijk voor zulke zaken tarieven in rekening te brengen; betrouwbare financiële instituten zullen ook nooit relaties accepteren op uitsluitende basis van e-mail verkeer of correspondentie. In landen waar KAS BANK actief is zijn daarvoor regels opgesteld door toezichthoudende instanties.

Website spoofing / Email Scams
Wanneer u een e-mail ontvangt die van KAS BANK afkomstig lijkt, met daarin een weblink naar enig ander domein dan https://www.kasbank.com/ of https://token.kasbank.com/ of https://smartcard.kasbank.com/ kunt u deze beter negeren. Mogelijk wordt u via deze link naar een webpagina gestuurd die enigszins lijkt op die van de KAS BANK. Buiten Europa is op deze wijze onze naam misbruikt. Doorgaans is de bedoeling van dergelijk bedrog u vertrouwelijke gegevens afhandig te maken waarmee u benadeeld kunt worden. KAS BANK vraagt nooit om bevestiging van persoonlijke gegevens door e-mail of via webpagina's, en zeker ook het aangaan van klantrelatie vindt nooit plaats via e-mail of web-pagina's.

Wat kan ik doen?
  • geef geen persoonlijke gegevens in e-mails of op webpagina's
  • betaal geen geld voor zaken als het aangaan van een bankrelatie of het innen van prijzen
  • neem een link naar financiële websites op in de map favorieten, en ga er vanuit de map favorieten heen
  • vermoed u bedrog, meldt het dan hier.

Meer weten?

Nieuws

Handel in aandeel KAS BANK hervat na operationeel issue Euronext

Persbericht 11 september 2017

Lees meer

Analistenpresentatie Halfjaarcijfers 2017

8 september 2017

Lees meer

Solide resultaat H1 2017

Persbericht 8 september 2017

Lees meer

Informatievoorziening rondom target market en cost transparency (MIFID II)

NewsFlash 10 augustus 2017

Lees meer

Lees de KAS Selections

1 augustus 2017

Lees meer